Highland Park.


 
http://www.highlandpark.co.uk/splash.asp

Highland Park - Orkney´s guld

Dessa buteljeringar skall jag njuta av till helgen.

Highland Park 15Y/1990, 57,2%, cask 1602, OB

Mina test noteringar:


Highland Park 15Y/1990, 56,5%, cask 6537, OB

Två olika single cask som har buteljerats exklusivt för Sverige. Provades av SMAD då Gerry Tosh besökte klubben i november 2006. Är nu sedan en tid slutsålda. Likartade buteljeringar har även gjorts för andra whiskyintresserade länder i Europa.

Mina test noteringar:
 
Highland Park 1980, 54,8%, cask 7367, OB

Buteljerades 29 september 2003 exklusivt för Tyskland. Totalt 498 flaskor.

Mina test noteringar:

Highland Park 40Y/1967, 47,1%, cask 6687, flaska 37/168, John Scott´s

Sista (eller nästa sista?) fatet av gammal Highland Park från den lokala diversebutiken John Scott´s i i Kirkwall. Det är ju inte ofta man får chansen att prova en så gammal Highland Park. I ärlighetens namn måste jag dock erkänna, att den här inte håller riktigt samma klass som den sagolika 40-åriga destilleributeljeringen.

Mina test noteringar:


Fakta: Bernt Sjödin.

Snålvattnet rinner till i käften, är det inte fredag snart,.... eller?



Slainte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0